ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΜΙΛΙΩΝ
Παρασκευή 22/4/2005
8.00-9.00 ΕΓΓΡΑΦΕΣ
9.00-9.30 ΕΝΑΡΞΗ
ΠΡΩΙΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ
ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ: Αμφιθέατρο Δ7
Συντονιστές:
Χ.
Κουρουνιώτης, Μ. Λάμπρου
9.30-10.45
Celia Hoyles
& Richard Noss, School
of Mathematics, Science and Technology, Institute of Education, University of
London UK:
Σχεδιάζοντας Μαθηματικά Περιβάλλοντα
Μάθησης για Συνεργασία από Απόσταση
10.45-11.15 ΔΙΑΛΕΙMΜΑ
11.15-12.25
Gert Schubring, Institut
für Didaktik der Mathematik, Universität Bielefeld, Bielefeld,
Deutschland:
Γενικεύοντας
την έννοια του πολλαπλασιασμού –
Επιστημολογικές συνέπειες της
σχέσης μεταξύ ποσότητας και αριθμού
ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ
ΠΡΩΙΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ | |||
Αμφιθέατρο Δ7 | Αμφιθέατρο Δ6 | Αμφιθέατρο Γ2 | |
Συντονιστής | Μ. Γιαμαλίδου | Γ. Θωμαϊδης | Μ. Τζεκάκη |
12.30-13.00 | Μ. Κούρκουλος Στοιχεία για την συμπεριφορά των φοιτητών επιστημών αγωγής όσον αφορά στην κατανόηση της έννοιας της διασποράς στα πλαίσια της περιγραφικής στατιστικής | Z. Gooya & A. Zangeneh How teachers conceive geometry teaching in Iran | Μ. Καλδρυμίδου Η διαχείριση των μαθηματικών νοημάτων στη σχολική τάξη |
13.00-13.30 | G. Noël The use of probability as a source of problems in mathematics teaching | M. Barabash Didactics of geometry teaching at school based on teachers’ systematic knowledge of a relevant geometrical theory | C. Bonotto Mathematizing the everyday or ‘everydaying’ mathematics? |
13.30-14.00 | D. Escobar Teaching probability and statistics for different disciplines | Κ. Νικολαντωνάκης Η πράξη του Πολλαπλασιασμού στο πλαίσιο ενός προγράμματος επιμόρφωσης Δασκάλων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης | Α. Σπυριδάκης & Γ. Σταμέλος Άγχος Αξιολόγησης και Μεταγνωστικές Δεξιότητες |
14.00-14.30 | Π. Λιναρδάκης Διδακτική των Μαθηματικών και λεξικογραφία | Χ. Μιτσούλλης Τί έμαθε ένας δάσκαλος και οι μαθητές του της 1ης τάξης του 5ου γυμνάσιου Ρόδου σε ένα μάθημα πάνω στην έννοια της γωνίας με την χρήση συγκεκριμένων χειροπιαστών αντικειμένων | M. Bonacina Mathematical teaching-learning and the development of “sociomathematical” norms |
14.30-17.00 |
ΔΙΑΚΟΠΗ |
||
ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ | |||
Αμφιθέατρο Δ7 | Αμφιθέατρο Δ6 | Αμφιθέατρο Γ2 | |
Συντονιστής | Κ. Νικολαντωνάκης | Κ. Τζανάκης | Μ. Κούρκουλος |
17.00-17.30 | Ν. Μουσουλίδης Ανάπτυξη ενός παρεμβατικού προγράμματος για τη διδασκαλία της επίλυσης μαθηματικού προβλήματος | Π. Στράντζαλος Μια καινούργια προσέγγιση της διδασκαλίας της Ευκλείδειας Γεωμετρίας στην Α΄ Λυκείου | M. Paradise Developmental Mathematics |
17.30-18.00 | Γ. Περικλειδάκης Η κατανόηση και επίλυση λεκτικών προβλημάτων από τους μαθητές του Δημοτικού σχολείου με μαθησιακές δυσκολίες στα Μαθηματικά: Μια πειραματική διδασκαλία | Α. Στράντζαλος Μια πρόταση “Αλλαγής Πλαισίου” στις συλλογιστικές διαδικασίες της Ευκλείδειας Γεωμετρίας του Λυκείου, με αφορμή μέρος του έργου “περί επιπέδων ισορροπιών” του Αρχιμήδη | L. Venegas Une réponse possible au manque de motivation envers les mathématiques |
18.00-18.30 |
ΔΙΑΛΕΙMΜΑ |
||
Συντονιστής | Κ. Ζαχάρος | Ε. Δημητριάδου | Μ. Καλδρυμίδου |
18.30-19.00 | Γ. Χαλεπάκη Δυνατότητες και συμπεριφορά των μαθητών της ΣΤ’ τάξης σε σχέση με τα κριτήρια εκτίμησης και έλεγχου του μεγέθους των αποτελεσμάτων των πράξεων | R. Ovodenko Possible causes of failure when handling the notion of inflection point | D. Tanguay Une expérimentation sur l'apprentissage de la structure déductive en demonstration |
19.00-19.30 | Χ. Μπάκας Αναλύοντας μια πειραματική διδασκαλία γεωμετρίας στην Ε τάξη Δημοτικού | S. Igliori A study of factors associated with difficulties in understanding the derivative concept | R. Bkouche La Géométrie entre mathématiques et sciences physiques |
19.30-20.00 | Ε. Θεοδώρου Εθνομαθηματικά και Γεωμετρία: μια νέα διαθεματική πρόταση για τη διδασκαλία της Γεωμετρίας στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού | C. Maranhao Knowledge of ordering relations in high school | |
Σάββατο 23/4/2005
ΠΡΩΙΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ
ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ: Αμφιθέατρο Δ7
Συντονιστές:
Γ.
Τρούλης, Μ. Κούρκουλος
9.00-10.15
François
Pluvinage, Département
des Mathématiques, Université
L. Pasteur de Strasbourg, France:
Μαθηματικά
από μία διδακτική σκοπιά
10.15-11.30
Fulvia
Furinghetti, Dipartimento
di Matematica dell’Università di Genova,
Italia:
Η
ιστορία των μαθηματικών και η εκπαίδευση
των εκπαιδευτικών στην πράξη: Μία μελέτη
περίπτωσης
11.30-12.00 ΔΙΑΛΕΙMΜΑ
ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ
ΠΡΩΙΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ | |||
Αμφιθέατρο Δ7 | Αμφιθέατρο Δ6 | Αμφιθέατρο Γ2 | |
Συντονιστής | Γ. Περικλειδάκης | Τ. Πατρώνης | Χ. Κουρουνιώτης |
12.00-12.30 | Γ. Τρούλης Διαθεματικότητα και Μαθηματικά: Παραδείγματα μοντελοποίησης | Ε. Δημητριάδου Η αποτελεσματικότητα των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε στοιχειώδεις γεωμετρικές κατασκευές | J.L. Galán Programming with CAS as an alternative method of teaching mathematics in engineering |
12.30-13.00 | Μ. Χατζηλιαμή Τα λειτουργικά χαρακτηριστικά της οικογένειας και οι αριθμητικές γνώσεις των νηπίων | Γ. Θωμαϊδης & Μ. Σταφυλίδου Μια έρευνα για τις προοπτικές και δυνατότητες της διαθεματική διδασκαλίας: Η περίπτωση της Ευκλείδειας Γεωμετρίας στην Α΄ Λυκείου | C. Sárvári Pragmatic, epistemological, and heuristic values in CAS enhanced mathematics education |
13.00-13.30 | Κ. Ζαχάρος Κοινωνικές και πολιτισμικές παράμετροι της αποτυχίας στα μαθηματικά στο νηπιαγωγείο | Μ. Καίσαρη Το Διάνυσμα, το Παραλληλόγραμμο, οι Μετασχηματισμοί και η Διδακτική τους: Πειραματισμός με φοιτητές-πιθανούς αυριανούς δασκάλους της Β΄βάθμιας εκπαίδευσης | E. Saucan A place for differential geometry? |
13.30-14.00 | Γ. Πολυζώης Σχεδιασμός μιας διδακτικής παρέμβασης, με τη βοήθεια λογισμικού, σε προβλήματα πλοήγησης, κατάλληλα για παιδιά ηλικίας 5-7 ετών | M. Anido The comprehension of the concept of vector as a didactical engineering object | |
14.00-14.30 |
ΛΗΞΗ |
||