ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΜΙΛΙΩΝ

Παρασκευή 22/4/2005

8.00-9.00             ΕΓΓΡΑΦΕΣ
9.00-9.30             ΕΝΑΡΞΗ

ΠΡΩΙΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ

ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ: Αμφιθέατρο Δ7

Συντονιστές: Χ. Κουρουνιώτης, Μ. Λάμπρου

9.30-10.45
  Celia Hoyles & Richard Noss, School of Mathematics, Science and Technology, Institute of Education, University of London UK:
Σχεδιάζοντας Μαθηματικά Περιβάλλοντα Μάθησης για Συνεργασία από Απόσταση

10.45-11.15                                                                 ΔΙΑΛΕΙMΜΑ

11.15-12.25 Gert SchubringInstitut für Didaktik der Mathematik, Universität Bielefeld, Bielefeld, Deutschland:
Γενικεύοντας την έννοια του πολλαπλασιασμού – Επιστημολογικές συνέπειες της σχέσης μεταξύ ποσότητας και αριθμού

ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ

  ΠΡΩΙΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ
  Αμφιθέατρο Δ7 Αμφιθέατρο Δ6 Αμφιθέατρο Γ2
Συντονιστής Μ. Γιαμαλίδου Γ. Θωμαϊδης Μ. Τζεκάκη
12.30-13.00 Μ. Κούρκουλος Στοιχεία για την συμπεριφορά των φοιτητών επιστημών αγωγής όσον αφορά στην κατανόηση της έννοιας της διασποράς στα πλαίσια της περιγραφικής στατιστικής Z. Gooya & A. Zangeneh How teachers conceive geometry teaching in Iran Μ. Καλδρυμίδου Η διαχείριση των μαθηματικών νοημάτων στη σχολική τάξη
13.00-13.30 G. Noël The use of probability as a source of problems in mathematics teaching M. Barabash Didactics of geometry teaching at school based on teachers’ systematic knowledge of a relevant geometrical theory C. Bonotto Mathematizing the everyday or ‘everydaying’ mathematics?
13.30-14.00 D. Escobar Teaching probability and statistics for different disciplines Κ. Νικολαντωνάκης Η πράξη του Πολλαπλασιασμού στο πλαίσιο ενός προγράμματος επιμόρφωσης Δασκάλων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α. Σπυριδάκης & Γ. Σταμέλος Άγχος Αξιολόγησης και Μεταγνωστικές Δεξιότητες
14.00-14.30 Π. Λιναρδάκης Διδακτική των Μαθηματικών και λεξικογραφία Χ. Μιτσούλλης Τί έμαθε ένας δάσκαλος και οι μαθητές του της 1ης  τάξης του 5ου γυμνάσιου Ρόδου σε ένα μάθημα πάνω στην έννοια της γωνίας με την χρήση συγκεκριμένων χειροπιαστών αντικειμένων M. Bonacina Mathematical teaching-learning and the development of “sociomathematical” norms
       
14.30-17.00  

ΔΙΑΚΟΠΗ

 
     

  ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ  ΣΥΝΕΔΡΙΑ
  Αμφιθέατρο Δ7 Αμφιθέατρο Δ6 Αμφιθέατρο Γ2
Συντονιστής  Κ. Νικολαντωνάκης Κ. Τζανάκης Μ. Κούρκουλος
17.00-17.30  Ν. Μουσουλίδης Ανάπτυξη ενός παρεμβατικού προγράμματος για τη διδασκαλία της επίλυσης μαθηματικού προβλήματος Π. Στράντζαλος Μια καινούργια προσέγγιση της διδασκαλίας της Ευκλείδειας Γεωμετρίας στην Α΄ Λυκείου M. Paradise Developmental  Mathematics
17.30-18.00 Γ. Περικλειδάκης Η κατανόηση και επίλυση λεκτικών προβλημάτων από τους μαθητές του Δημοτικού σχολείου με μαθησιακές δυσκολίες στα Μαθηματικά: Μια πειραματική διδασκαλία Α. Στράντζαλος Μια πρόταση “Αλλαγής Πλαισίου” στις συλλογιστικές διαδικασίες της Ευκλείδειας Γεωμετρίας του Λυκείου, με αφορμή μέρος του έργου “περί επιπέδων ισορροπιών” του Αρχιμήδη L. Venegas Une réponse possible au manque de motivation envers les mathématiques
       
18.00-18.30  

ΔΙΑΛΕΙMΜΑ

 
     

Συντονιστής  Κ. Ζαχάρος Ε. Δημητριάδου Μ. Καλδρυμίδου
18.30-19.00  Γ. Χαλεπάκη Δυνατότητες και συμπεριφορά των μαθητών της ΣΤ’ τάξης σε σχέση με τα κριτήρια εκτίμησης και έλεγχου του μεγέθους των αποτελεσμάτων των πράξεων R. Ovodenko Possible causes of failure when handling the notion of inflection point D. Tanguay Une expérimentation sur l'apprentissage de la structure déductive en demonstration
19.00-19.30  Χ. Μπάκας Αναλύοντας μια πειραματική διδασκαλία γεωμετρίας στην Ε τάξη Δημοτικού S. Igliori A study of factors associated with difficulties in understanding the derivative concept R. Bkouche La Géométrie entre mathématiques et sciences physiques
19.30-20.00  Ε. Θεοδώρου Εθνομαθηματικά και Γεωμετρία: μια νέα διαθεματική πρόταση για τη διδασκαλία της Γεωμετρίας στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού C. Maranhao Knowledge of ordering relations in high school  
       

Σάββατο 23/4/2005

ΠΡΩΙΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ

ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ: Αμφιθέατρο Δ7

Συντονιστές: Γ. Τρούλης, Μ. Κούρκουλος

9.
00-10.15
  François Pluvinage, Département des Mathématiques, Université L. Pasteur de Strasbourg, France:
Μαθηματικά από μία διδακτική σκοπιά

10.15-11.30 Fulvia FuringhettiDipartimento di Matematica dell’Università di Genova, Italia:
Η ιστορία των μαθηματικών και η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στην πράξη: Μία μελέτη περίπτωσης

11.30-12.00                                                                     ΔΙΑΛΕΙMΜΑ

ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ

  ΠΡΩΙΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ
  Αμφιθέατρο Δ7 Αμφιθέατρο Δ6 Αμφιθέατρο Γ2
Συντονιστής Γ. Περικλειδάκης Τ. Πατρώνης Χ. Κουρουνιώτης
12.00-12.30 Γ. Τρούλης Διαθεματικότητα και Μαθηματικά: Παραδείγματα μοντελοποίησης  Ε. Δημητριάδου Η αποτελεσματικότητα των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε στοιχειώδεις γεωμετρικές κατασκευές J.L. Galán Programming with CAS as an alternative method of teaching mathematics in engineering
12.30-13.00 Μ. Χατζηλιαμή Τα λειτουργικά χαρακτηριστικά της οικογένειας και οι αριθμητικές γνώσεις των νηπίων Γ. Θωμαϊδης & Μ. Σταφυλίδου Μια έρευνα για τις προοπτικές και δυνατότητες της διαθεματική διδασκαλίας: Η περίπτωση της Ευκλείδειας Γεωμετρίας  στην Α΄ Λυκείου C. Sárvári Pragmatic, epistemological, and heuristic values in CAS enhanced mathematics education
13.00-13.30 Κ. Ζαχάρος Κοινωνικές και πολιτισμικές παράμετροι της αποτυχίας στα μαθηματικά στο νηπιαγωγείο Μ. Καίσαρη Το Διάνυσμα, το Παραλληλόγραμμο, οι Μετασχηματισμοί και η Διδακτική τους: Πειραματισμός με φοιτητές-πιθανούς αυριανούς δασκάλους της Β΄βάθμιας εκπαίδευσης  E. Saucan A place for differential geometry?
13.30-14.00 Γ. Πολυζώης Σχεδιασμός μιας διδακτικής παρέμβασης, με τη βοήθεια λογισμικού, σε προβλήματα πλοήγησης, κατάλληλα για  παιδιά ηλικίας 5-7 ετών M. Anido The comprehension of the concept of vector as a didactical engineering object   
       
14.00-14.30  

ΛΗΞΗ