ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΜΙΛΙΩΝ
Πέμπτη
17/4/2008
11.30-14.00 ΕΓΓΡΑΦΕΣ
14.00-14.30
ΕΝΑΡΞΗ
ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ
ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ: Αμφιθέατρο Δ7
14.30-15.30
Abraham Arcavi, Department of
Science Teaching, Weizmann Institute of Science, Rehovot, Israel
Σχετικά με την ανάπτυξη σχολικών πρακτικών τρόπου σκέψης και νοηματοδότησης: η
περίπτωση της διδασκαλίας των μαθηματικών στην Ιαπωνία
15.30-16.30
Alain Kuzniak, Equipe Didirem Université
Paris 7, IUFM d’Orléans Tours, France
Ποικιλία
γεωμετρικών παραδειγμάτων και προβλήματα στη διδασκαλία και μάθηση της
γεωμετρίας
16.30-17.00
ΔΙΑΛΕΙMΜΑ
ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ
|
Αμφιθέατρο Δ7 |
Αμφιθέατρο Δ6 |
Αμφιθέατρο Γ2 |
Συντονιστής: |
Γ. Σπαντιδάκης |
Ε. Βασιλάκη |
U. Th. Jankvist |
17.00-17.30 |
Γ.Περικλειδάκης Διερεύνηση των επιδόσεων των μαθητών της Γ΄ Δημοτικού στην
εκτέλεση αριθμητικών πράξεων και στη λύση προβλημάτων κατά την πρώτη
εφαρμογή των νέων βιβλίων και των νέων προγραμμάτων σπουδών |
|
D. Iannece, P. Romano What does it mean for a teacher
to have a “scientific approach”? A reflection |
17.30-18.00 |
Γ.Μιχάλης
Η διδακτική της στατιστικής στη βασική εκπαίδευση |
N. Prusak, R. Hershkowitz, N. Hadas From visual to logical argumentation within
intentional designed activity |
A. Cusi , N. A. Malara Future teachers facing proof problems: Games
of interpretation, anticipating thought and coordination between verbal and
algebraic register |
18.00-18.30 |
Ν.Κουντουράκης,
Γ.Πολυζώης Διδασκαλία µη
γραµµικών δυναµικών συστηµάτων στο δημοτικό σχολείο με τη βοήθεια
προσομοιώσεων σε ηλεκτρονικό υπολογιστή: Η μελέτη της ευαίσθητης εξάρτησης
από τις αρχικές συνθήκες |
S. Patsiomitou, E. Koleza The development of students’ geometrical thinking through linking
visual active representations |
|
18.30-19.00
ΔΙΑΛΕΙMΜΑ
|
Αμφιθέατρο Δ7 |
Αμφιθέατρο Δ6 |
Αμφιθέατρο Γ2 |
Συντονιστής: |
C. Bonotto |
||
19.00-19.30 |
M.Hejný Scheme and its generic models |
Μ. Κούρκουλος Η διδακτική αξιοποίηση
ενός απλού φυσικού μοντέλου κινουμένων σωματιδίων για την καλύτερη κατανόηση
της έννοιας της διακύμανσης στη στατιστική |
|
19.30-20.00 |
M. S. Britt, K. C. Irwin A pathway for algebraic thinking |
M. Μαρμαρά, Κ. Χατζηκυριάκου Η χρήση αλγεβρικών
πλακιδίων στη διδασκαλία και τη μάθηση αλγεβρικών εννοιών |
Y. Martin Dynamic implementation of Moulton’s plan (non-Desarguesian geometry) |
Παρασκευή 18/4/2008
ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ: Αμφιθέατρο Δ7
9.00-10.00 Bill Barton, Department of Mathematics, University of Auckland, New Zealand, Vice-President of ICMI
Επανεξετάζοντας το βιβλίο του Felix Klein’s «Τα Στοιχειώδη Μαθηματικά από μια προχωρημένη σκοπιά»
("Elementary Mathematics From An
Adanced
Standpoint")
10.00-11.00 Man Keung Siu,
Department of Mathematics, University of Hong Kong, Hong Kong SAR, China
Ο κόσμος
της Γεωμετρίας στην σχολική τάξη: εικονικός ή πραγματικός;
11.00-11.30 ΔΙΑΛΕΙMΜΑ
|
Αμφιθέατρο Δ7 |
Αμφιθέατρο Δ6 |
Αμφιθέατρο Γ2 |
Συντονιστής: |
Δ. Χασάπης |
Γ. Θωμαϊδης |
Π. Καλογιαννάκη |
11.30-12:00 |
Ε. Μιχαήλ, Π. Σοφοκλέους, Χ. Λεμονίδης Η πολυ-πολιτισμική
διάσταση του πολλαπλασιασμού: στάσεις και αντιλήψεις κύπριων εκπαιδευτικών
για τη χρήση της στη διδασκαλία των μαθηματικών |
V. Battie Le théorème fondamental de l’arithmétique: Une approche historique et
didactique |
Χ. Π. Φίλη Ο Κυπάρισσος Στέφανος και το
Πρόγραμμα του Erlangen |
12:00-12.30 |
Ι. Σπαντιδάκης, Ε. Βασιλάκη Η γραφή ως διαδικασία επίλυσης προβλήματος
και επίπεδα άγχους μαθητών με
προβλήματα στην παραγωγή του γραπτού λόγου |
|
|
12.30-13.00 |
Χ. Λεμονίδης, Φ. Καραννίκης Η έννοια της αναλογίας στην
εργασία και η σχέση της με τη σχολική εμπειρία: μελέτη περίπτωσης σε
κύπριους αρτοποιούς από την επαρχία Λεμεσού |
|
|
Συντονιστής: |
Γ. Περικλειδάκης |
Χρ. Κουρουνιώτης |
N. Stehlikova |
13.00-13.30 |
M.
Meletiou-Mavrotheris, E.
Mavrotheris, E. Paparistodemou EarlyStatistics: an online
professional development program for European teachers of statistics |
|
|
13.30-14.00 |
E. Paparistodemou, M. Meletiou-Mavrotheris Developing statistical reasoning in the early grades: a new role of technology |
Σ.
Αναστασιάδου Ανακεφαλαίωση ερευνητικών εργασιών για το ρόλο των αναπαραστάσεων κατά την εκμάθηση στατιστικών εννοιών και εννοιών της θεωρίας πιθανοτήτων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης |
|
14.00-16.30
ΓΕΥΜΑ
|
Αμφιθέατρο Δ7 |
Αμφιθέατρο Δ6 |
Αμφιθέατρο Γ2 |
Συντονιστής: |
Γ. Περικλειδάκης |
Κ. Χατζηκυριάκου |
Ε. Δημητριάδου |
16.30-17.00 |
Γ. Χαλεπάκη Χαρακτηριστικά των μαθητών
της ΣΤ΄ τάξης σε σχέση με τα κριτήρια εκτίμησης και ελέγχου του μεγέθους των
αποτελεσμάτων των πράξεων |
|
Ι. Κανέλλος Ευρήματα
από το διαγνωστικό διαγώνισμα της A΄ Λυκείου της σχολικής χρονιάς 2006-07 |
17.00-17.30 |
Ε. Κασούμη, Κ. Ζαχάρος, Μ. Πούλου Ο βαθμός αποδοχής του νέου αναλυτικού
προγράμματος των μαθηματικών από νηπιαγωγούς της δημόσιας εκπαίδευσης |
|
Ε. Μώκος, Σ. Καφούση, Φ. Καλαβάσης Η έρευνα για τη μεταγνώση και τη
μάθηση των μαθηματικών: δεδομένα και προοπτικές |
17.30-18.00 |
C. Bonotto About the role of real-world knowledge and experiences in mathematical modelling |
Α. Πούλος
Δραστηριότητες
βασισμένες στην έννοια της πυθαγόρειας τριάδας |
B. M. Kinach Modelling tasks for developing geometry teachers’
spatial, epistemological, and pedagogical knowledge |
18.00-18.30
ΔΙΑΛΕΙMΜΑ
|
Αμφιθέατρο Δ7 |
Αμφιθέατρο Δ6 |
Αμφιθέατρο Γ2 |
Συντονιστής: |
Κ. Ζαχάρος |
Α. Πούλος |
Κ. Νικολαντωνάκης |
18.30-19.00 |
Ε. Νικολουδάκης, Σ. Φερεντίνος, Ε. Χουστουλάκης Η υπέρβαση διδακτικών
εμποδίων στη γεωμετρία μέσω αξιοποίησης αναπαραστάσεων των ΤΠΕ |
Γ. Θωμαΐδης (Workshop):
Στιγμιότυπα και εικόνες από τη διδακτική αξιοποίηση της ιστορίας των μαθηματικών στα νέα
βιβλία του γυμνάσιου |
Th. Barrier Quantification et variation en mathématiques:Perspectives
didactiques issue de la lecture d'un texte de Bolzano |
19.00-19.30 |
N. Stehlιkova Using video cases to promote good practice in the teaching of mathematics |
U. Th. Jankvist Evaluating a
teaching module on the early history of error correcting codes |
|
19.30-20.00 |
D. Chassapis The influence of a cultural tool on
approaching a problem from the history: solving a geometry problem on graph
paper |
N.
Sgreccia, M. Massa Relations between “saying”
and “practice” of mathematics teachers when they teach geometry to students
aged 12-15 |
J-J. Dahan Les paramètres didactiques
cruciaux pour comprendre l’intégration de l’expérimental dans la pratique et
l’enseignement de la géométrie: Exemplification grâce à Cabri 2 Plus et Cabri 3d |
21.30
ΕΠΙΣΗΜΟ ΓΕΥΜΑ ΣΤΟΥΣ ΟΜΙΛΗΤΕΣ
Σάββατο 19/4/2008
ΠΡΩΙΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ
ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ: Αμφιθέατρο Δ7
Συντονιστής: Μ.
Κούρκουλος
9.30-10.30
Michèle Artigue, IREM Université Paris VII, France,
President of ICMI:
Ψηφιακή
τεχνολογία και Μαθηματική Εκπαίδευση: Μία εργαλειακή προσέγγιση
ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ
|
Αμφιθέατρο Δ7 |
Αμφιθέατρο Δ6 |
Αμφιθέατρο Γ2 |
Συντονιστής: |
Ε. Μανταδάκης |
Σ. Αναστασιάδου |
Χρ. Φίλη |
10.30-11.00 |
M. Andresen, S. Froelund Philosophical reflections made explicit as a tool for mathematical reasoning |
İ. Yavuz Effets d’un changement de
programme sur la prise en compte de nouveaux objets dans l’enseignement des
fonctions |
|
11.00-11.30 |
Κ. Νικολαντωνάκης Ένα, μηδέν και άπειρο: το τρίπτυχο του σύμπαντος
των αριθμών στο πλαίσιο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης |
B. Koichu On composing multiple-choice tasks, thought
experimentation and algebra teachers' knowledge base |
S. Baştürk Concours d’entrée a l’université en Turquie et ses effets négatifs sur
les apprentissages des élèves de seconde |
11.30-12.00
ΔΙΑΛΕΙMΜΑ
Συντονιστής: |
Γ. Σπαντιδάκης |
Γ. Περικλειδάκης |
Κ. Δαλακούρα |
12.00-12.30 |
J. Slezakova
Stepping and ladder methods in the process of building up an additive triad
schema and other mathematical schemas |
Γ. Δημάκος, Ε. Νικολουδάκης
Η διδασκαλία της γεωμετρίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με χρήση της
θεωρίας των επιπέδων γεωμετρικής σκέψης του van
Hiele και τη βοήθεια των Τ.Π.Ε. στα πλαίσια της
συνεργατικής μάθησης: μια έρευνα σε μαθητές της Α΄ Λυκείου |
|
12.30-13.00 |
Ε. Βασιλάκη, Ε, Γιαχνάκης Διερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στη μνήμη εργασίας, το άγχος
και την επίδοση κατά την επιτέλεση αριθμητικών μνημονικών έργων |
|
|
13.00-13.30 |
Ν. Γεωργίου, Α.
Κωνσταντινίδης, Μ. Μιλτιάδου Η χρήση των εποπτικών μέσων
στη διδασκαλία των μαθηματικών μέσα από τις απόψεις Εκπαιδευτικών Δημοτικής
Εκπαίδευσης |
C. Voica, F.M.
Singer From real life to probability laws: Integrating problem solving in
teaching statistics and probabilities |
|
13.30-14.00 ΛΗΞΗ