ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΜΙΛΙΩΝ

 

Πέμπτη 17/4/2008

        

11.30-14.00             ΕΓΓΡΑΦΕΣ

14.00-14.30             ΕΝΑΡΞΗ

 

ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ  ΣΥΝΕΔΡΙΑ

ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ: Αμφιθέατρο Δ7

Συντονιστές:        Π. Καλογιαννάκη, Χρ. Κουρουνιώτης

14.30-15.30         Abraham Arcavi, Department of Science Teaching, Weizmann Institute of Science, Rehovot, Israel

                           Σχετικά με την ανάπτυξη σχολικών πρακτικών τρόπου σκέψης και νοηματοδότησης: η περίπτωση της διδασκαλίας των μαθηματικών στην Ιαπωνία

                          

15.30-16.30        Alain Kuzniak, Equipe Didirem Université Paris 7, IUFM d’Orléans Tours,  France

                           Ποικιλία γεωμετρικών παραδειγμάτων και προβλήματα στη διδασκαλία και μάθηση της γεωμετρίας                         

                          

16.30-17.00                                                                                                  ΔΙΑΛΕΙMΜΑ

 

ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ

 

Αμφιθέατρο Δ7

Αμφιθέατρο Δ6

Αμφιθέατρο Γ2

Συντονιστής:

Γ. Σπαντιδάκης

Ε. Βασιλάκη

U. Th. Jankvist

17.00-17.30

Γ.Περικλειδάκης  Διερεύνηση των επιδόσεων των μαθητών της Γ΄ Δημοτικού στην εκτέλεση αριθμητικών πράξεων και στη λύση προβλημάτων κατά την πρώτη εφαρμογή των νέων βιβλίων και των νέων προγραμμάτων σπουδών

N. Hadas, R. Hershkowitz, G. Ron  Instructional design and research design principles in probability

 

D. Iannece, P. Romano What does it mean for a teacher to have a “scientific approach”? A reflection

 

17.30-18.00

Γ.Μιχάλης   Η διδακτική της στατιστικής στη βασική εκπαίδευση

N. Prusak, R. Hershkowitz, N. Hadas From visual to logical argumentation within intentional designed activity

 

A. Cusi , N. A. Malara Future teachers facing proof problems: Games of interpretation, anticipating thought and coordination between verbal and algebraic register

18.00-18.30

Ν.Κουντουράκης, Γ.Πολυζώης  Διδασκαλία µη γραµµικών δυναµικών συστηµάτων στο δημοτικό σχολείο με τη βοήθεια προσομοιώσεων σε ηλεκτρονικό υπολογιστή: Η μελέτη της ευαίσθητης εξάρτησης από τις αρχικές συνθήκες

S. Patsiomitou, E. Koleza  The development of students’ geometrical thinking through linking visual active representations

J. Kos  Trick

 

 

 

18.30-19.00                                                                                                    ΔΙΑΛΕΙMΜΑ

 

 

Αμφιθέατρο Δ7

Αμφιθέατρο Δ6

Αμφιθέατρο Γ2

Συντονιστής:

C. Bonotto

Γ. Δημάκος

M-K. Siu

19.00-19.30

M.Hejný  Scheme and its generic models

Μ. Κούρκουλος  Η διδακτική αξιοποίηση ενός απλού φυσικού μοντέλου κινουμένων σωματιδίων για την καλύτερη κατανόηση της έννοιας της διακύμανσης στη στατιστική

P. Svrckova Teaching mathematics through pupils’ projects

 

19.30-20.00

M. S. Britt, K. C. Irwin   A pathway for algebraic thinking

M. Μαρμαρά, Κ. Χατζηκυριάκου Η χρήση αλγεβρικών πλακιδίων στη διδασκαλία και τη μάθηση αλγεβρικών εννοιών

Y. Martin  Dynamic implementation of Moulton’s plan (non-Desarguesian geometry)

 

 

 

 

Παρασκευή  18/4/2008

 

ΠΡΩΙΝΗ  ΣΥΝΕΔΡΙΑ

 

ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ: Αμφιθέατρο Δ7

 

Συντονιστές:        Π. Μιχαηλίδης, Ν. Ανδρεαδάκης

9.00-10.00           Bill Barton, Department of Mathematics, University of Auckland, New Zealand, Vice-President of ICMI

                            Επανεξετάζοντας το βιβλίο του Felix Kleins «Τα Στοιχειώδη Μαθηματικά από μια προχωρημένη σκοπιά» ("Elementary Mathematics From An

                            Adanced Standpoint")

 

10.00-11.00         Man Keung Siu, Department of Mathematics, University of Hong Kong, Hong Kong SAR, China

                            Ο κόσμος της Γεωμετρίας στην σχολική τάξη: εικονικός ή πραγματικός;

 

 

11.00-11.30                                                                                                     ΔΙΑΛΕΙMΜΑ

 

 

 

 

 

 

 

ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ

 

 

Αμφιθέατρο Δ7
Αμφιθέατρο Δ6
Αμφιθέατρο Γ2

Συντονιστής:

Δ. Χασάπης

Γ. Θωμαϊδης

Π. Καλογιαννάκη

11.30-12:00

Ε. Μιχαήλ, Π. Σοφοκλέους, Χ. Λεμονίδης  Η πολυ-πολιτισμική διάσταση του πολλαπλασιασμού: στάσεις και αντιλήψεις κύπριων εκπαιδευτικών για τη χρήση της στη διδασκαλία των μαθηματικών

V. Battie Le théorème fondamental de l’arithmétique: Une approche historique et didactique

Χ. Π. Φίλη Ο Κυπάρισσος Στέφανος και το Πρόγραμμα  του Erlangen

12:00-12.30

Ι. Σπαντιδάκης, Ε. Βασιλάκη Η γραφή ως διαδικασία επίλυσης προβλήματος και επίπεδα άγχους μαθητών  με προβλήματα στην παραγωγή του γραπτού λόγου

S. Götz Fundamental Ideas and Basic Beliefs in Stochastics

 

J. M. Delire Les découvertes Keralaises sur les séries trigonométriques et leurs justifications dans le tantrasangraha (1500 d.n.e.) et ses commentaires

 

12.30-13.00

Χ. Λεμονίδης, Φ. Καραννίκης  Η έννοια της αναλογίας στην εργασία και η σχέση της με τη σχολική εμπειρία: μελέτη περίπτωσης σε κύπριους αρτοποιούς από την επαρχία Λεμεσού

E. Castagnola, R. Tortora  Can any definition of a triangle be considered the best one?

 

Κ. Δαλακούρα  Η μαθηματική εκπαίδευση των γυναικών κατά  το 19ο αιώνα

 

Συντονιστής:

Γ. Περικλειδάκης

Χρ. Κουρουνιώτης

N. Stehlikova

13.00-13.30

M. Meletiou-Mavrotheris, E. Mavrotheris, E. Paparistodemou EarlyStatistics: an online professional development program for European teachers of statistics

Ε. Δημητριάδου, Κ. Τζανάκης  Επαναφορά των διανυσμάτων στο γυμνάσιο: διδακτικές προτάσεις και σχόλια

 

J. Zhouf   Problem posing through correspondence seminars

 

13.30-14.00

E. Paparistodemou, M. Meletiou-Mavrotheris Developing statistical reasoning in the early grades: a new role of technology

 

Σ. Αναστασιάδου Ανακεφαλαίωση  ερευνητικών εργασιών για το ρόλο των αναπαραστάσεων κατά την εκμάθηση στατιστικών εννοιών και εννοιών της θεωρίας πιθανοτήτων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης

M. Bako, L. Aszalos   Play and learn with GCompris

 

 

 

 

14.00-16.30                                                                                                    ΓΕΥΜΑ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ

 

 

ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ

 

 

Αμφιθέατρο Δ7
Αμφιθέατρο Δ6
Αμφιθέατρο Γ2

Συντονιστής:

Γ. Περικλειδάκης

Κ. Χατζηκυριάκου

Ε. Δημητριάδου

16.30-17.00

Γ. Χαλεπάκη  Χαρακτηριστικά των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης σε σχέση με τα κριτήρια εκτίμησης και ελέγχου του μεγέθους των αποτελεσμάτων των πράξεων

L. Bowie  Definitions in geometry in a South African textbook

 

Ι. Κανέλλος  Ευρήματα από το διαγνωστικό διαγώνισμα της A΄ Λυκείου της σχολικής χρονιάς 2006-07

17.00-17.30

Ε. Κασούμη, Κ. Ζαχάρος, Μ. Πούλου  Ο βαθμός αποδοχής του νέου αναλυτικού προγράμματος των μαθηματικών από νηπιαγωγούς της δημόσιας εκπαίδευσης

M. Rugelj How to “domesticate” logarithms in school? Giving sense to the logarithmic function

 

Ε. Μώκος, Σ. Καφούση, Φ. Καλαβάσης    Η έρευνα για τη μεταγνώση και τη μάθηση των μαθηματικών: δεδομένα και προοπτικές

17.30-18.00

C. Bonotto About the role of real-world knowledge and experiences in mathematical modelling

Α. Πούλος  Δραστηριότητες βασισμένες στην έννοια της πυθαγόρειας τριάδας

 

B. M. Kinach   Modelling tasks for developing geometry teachers’ spatial, epistemological, and pedagogical knowledge

 

18.00-18.30                                                                                                    ΔΙΑΛΕΙMΜΑ

 

 

Αμφιθέατρο Δ7
Αμφιθέατρο Δ6
Αμφιθέατρο Γ2

Συντονιστής:

Κ. Ζαχάρος

Α. Πούλος

Κ. Νικολαντωνάκης

18.30-19.00

Ε. Νικολουδάκης, Σ. Φερεντίνος, Ε. Χουστουλάκης Η υπέρβαση διδακτικών εμποδίων στη γεωμετρία μέσω αξιοποίησης αναπαραστάσεων των ΤΠΕ

Γ. Θωμαΐδης (Workshop): Στιγμιότυπα και εικόνες από τη διδακτική αξιοποίηση της  ιστορίας των μαθηματικών στα νέα βιβλία του γυμνάσιου

Th. Barrier  Quantification et variation en mathématiques:Perspectives didactiques issue de la lecture d'un texte de Bolzano

19.00-19.30

N. Stehlιkova  Using video cases to promote good practice in the teaching of mathematics

U. Th. Jankvist  Evaluating a teaching module on the early history of error correcting codes

19.30-20.00

D. Chassapis The influence of a cultural tool on approaching a problem from the history: solving a geometry problem on graph paper

N. Sgreccia, M. Massa   Relations between “saying” and “practice” of mathematics teachers when they teach geometry to students aged 12-15

J-J. Dahan  Les paramètres didactiques cruciaux pour comprendre l’intégration de l’expérimental dans la pratique et l’enseignement de la géométrie: Exemplification grâce à  Cabri 2 Plus et Cabri 3d

 

21.30                                                                                   ΕΠΙΣΗΜΟ ΓΕΥΜΑ ΣΤΟΥΣ ΟΜΙΛΗΤΕΣ

 

 

 

Σάββατο 19/4/2008

 

ΠΡΩΙΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ

ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ: Αμφιθέατρο Δ7

 Συντονιστής:       Μ. Κούρκουλος

 9.30-10.30           Michèle Artigue,  IREM Université Paris VII, France, President of ICMI:

                             Ψηφιακή τεχνολογία και Μαθηματική Εκπαίδευση: Μία εργαλειακή προσέγγιση

 

ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ

 

 

Αμφιθέατρο Δ7

Αμφιθέατρο Δ6

Αμφιθέατρο Γ2

Συντονιστής:

Ε. Μανταδάκης

Σ. Αναστασιάδου

Χρ. Φίλη

10.30-11.00

Β. Γεωργιάδου-Καμπουρίδη, Ι. Αντωνίου  Μαθητές με χαμηλή επίδοση και η πράξη του πολλαπλασιασμού

M. Andresen, S. Froelund  Philosophical reflections made explicit as a tool for mathematical reasoning

İ. Yavuz Effets d’un changement de programme sur la prise en compte de nouveaux objets dans l’enseignement des fonctions

11.00-11.30

Κ. Νικολαντωνάκης  Ένα, μηδέν και άπειρο: το τρίπτυχο του σύμπαντος των αριθμών στο πλαίσιο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

B. Koichu On composing multiple-choice tasks, thought experimentation and algebra teachers' knowledge base

S. Baştürk   Concours d’entrée a l’université en Turquie et ses effets négatifs sur les apprentissages des élèves de seconde

 

11.30-12.00                                                                                               ΔΙΑΛΕΙMΜΑ

 

Συντονιστής:

Γ. Σπαντιδάκης

Γ. Περικλειδάκης

Κ. Δαλακούρα

12.00-12.30

J. Slezakova  Stepping and ladder methods in the process of building up an additive triad schema and other mathematical schemas

Γ. Δημάκος, Ε. Νικολουδάκης   Η διδασκαλία της γεωμετρίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με χρήση της θεωρίας των επιπέδων γεωμετρικής σκέψης του van Hiele και τη βοήθεια των Τ.Π.Ε. στα πλαίσια της συνεργατικής μάθησης: μια έρευνα σε μαθητές της Α΄ Λυκείου

Α. Τσιγώνη   Η συμβολή του εμπορικού κόσμου, στην διάδοση της μαθηματικής παιδείας στα Ιωάννινα την περίοδο της οθωμανικής κυριαρχίας

12.30-13.00

Ε. Βασιλάκη, Ε, Γιαχνάκης  Διερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στη μνήμη εργασίας, το άγχος και την επίδοση κατά την επιτέλεση αριθμητικών μνημονικών έργων

W. Dörfler   Learning mathematics: a naturalistic view

 

 

13.00-13.30

Ν. Γεωργίου, Α. Κωνσταντινίδης, Μ. Μιλτιάδου  Η χρήση των εποπτικών μέσων στη διδασκαλία των μαθηματικών μέσα από τις απόψεις Εκπαιδευτικών Δημοτικής Εκπαίδευσης

C. Voica, F.M. Singer  From real life to probability laws: Integrating problem solving in teaching statistics and probabilities

 

13.30-14.00                                                                                               ΛΗΞΗ