1. Μάθηση και αποτυχία στα Μαθηματικά |
1.1b
R.
Duval:
Γλώσσα(ες) και αναπαράσταση(εις) στην διδασκαλία των Μαθηματικών: Δύο
και μία τρίτη πρακτικές |
1.2
Χ. Λεμονίδης, Α. Παυλίδης: Διδασκαλία και μάθηση της γραπτής
διαίρεσης στο δημοτικό σχολείο: συμπεριφορές μαθητών και απόψεις
δασκάλων |
1.3
Ε. Μαυρικάκης: Ποιότητα επικοινωνίας στην οικογένεια, γλωσσική
καλλιέργεια του παιδιού και προμαθηματικές έννοιες
|
1.4
Ε. Δημητριάδου, Κ. Τζανάκης: Παιδαγωγικές προσεγγίσεις κατά τη
διδασκαλία διανυσματικών εννοιών σε μαθητές γ΄ γυμνάσιου |
1.5
Γ. Θωμαϊδης, Μ. Σταφυλίδου:
Σχεδιασμός και αποτελέσματα μιας διδακτικής παρέμβασης για τη διδασκαλία
των συναρτήσεων στη β΄ γυμνάσιου |
1.6
Ι. Κανέλος: Πλευρές των γνώσεων των
εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με
μερικές στοιχειώδεις έννοιες της θεωρίας αριθμών |
|
2.
Επιστημολογικά και μεθοδολογικά ζητήματα σχετικά με τα Μαθηματικά και
την διδασκαλία τους |
2.1b
T.
Dreyfus:
Τί θεωρείται απόδειξη στην τάξη των Μαθηματικών |
2.2b
J.D.
Phillips,:
" Έρως και Θυμός, Αποτυχία και Επιτυχία”
|
2.3
Ε. Κολέζα, Μ. Ιατρίδου: Η
μαθηματική γνώση ως προϊόν κατασκευής: προβληματισμοί γύρω από το
πέρασμα από τη θεωρία στην πράξη |
2.4
Μ. Τζεκάκη: Η «εκχώρηση» του
προβλήματος: Μια σημαντική φάση στη διδασκαλία των μαθηματικών |
2.5.
Θ. Τελλίδου: Χρήση
μεταγνωστικών στρατηγικών κατά την διδακτική διαδικασία των μαθηματικών |
|
3. Εναλλακτικές
μορφές διδασκαλίας των Μαθηματικών |
3.1
Κ. Ζαχάρος Δ. Χασάπης, Ν. Ισπυρλίδου, Ι.
Παπαδημητρίου: Μαθητές και μαθήτριες του νηπιαγωγείου και της πρώτης
τάξης του δημοτικού σχολείου επινοούν "εργαλεία" μέτρησης του μήκους |
3.2
Χ. Λεμονίδης: Η διδασκαλία του
συστήματος αρίθμησης στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου
|
3.3
Π. Βερύκιος: Μια διαισθητική εισαγωγή
των ακέραιων |
3.4
M.
Κούρκουλος, Κ. Τζανάκης:
Οι γραφικές αναπαραστάσεις δεδομένων και ο ρόλος τους στην
κατανόηση βασικών στατιστικών εννοιών: Μια πειραματική διδασκαλία με την
χρήση καθοδηγούμενης έρευνας σε ομάδες εργασίας |
3.5
Β. Γεωργιάδου, Χ. Μαρκόπουλος, Δ.
Πόταρη, Β. Σπηλιωτοπούλου: Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τη
διδασκαλία των μαθηματικών και η εξέλιξη τους σε ένα πλαίσιο συνεργασίας
εκπαιδευτικών – ερευνητών |
|
4. Διδακτική
αξιοποίηση της ιστορίας και της επιστημολογίας των Μαθηματικών |
4.1b
M.
Kronfellner,:
Ορισμός εννοιών ως δραστηριότητα στην τάξη
|
4.2 Θ. Πάσχος:
Η ιστορία των μαθηματικών ως πλαίσιο σχεδιασμού μιας σειράς
μαθημάτων για την εισαγωγή στο ορισμένο ολοκλήρωμα |
4.3 Κ. Ζορμπαλά, Κ. Τζανάκης: Η έννοια
του επιπέδου στην γεωμετρία: Στοιχεία της ιστορικής εξέλιξης
ενσωματωμένα σε σύγχρονες αντιλήψεις |
|
5. Διδασκαλία
των Μαθηματικών και Πληροφορική |
5.1
Χ. Σακονίδης, Β. Κόμης:
Δραστηριότητες στα μαθηματικά με χρήση
ανοικτών υπολογιστικών περιβαλλόντων |
5.2
Π. Σ. Αναστασιάδης, Κ. Χρήστου, Κ.
Χαμπιαούρης, Σ Γεωργίου, Ε. Παπαδοπούλου, Κ. Παπαχρίστου: Εκπαίδευση
από απόσταση σε δημοτικά σχολεία της Κύπρου: Η διδασκαλία των
μαθηματικών |
5.3
Γ. Πολυζώης: Σενάριο διεπιστημονικής προσέγγισης του ηλεκτρικού
πεδίου με την βοήθεια του λογισμικού «ΠΟΛΛΑΠΛΑΝ» |