ΤΟΜΟΣ
Ι |
1. Μάθηση και αποτυχία στα Μαθηματικά |
1.1 François Pluvinage: Μαθηματικά από μία
διδακτική σκοπιά (κεντρική ομιλία) |
1.2 Μ. Bonacina, Α. Haidar, Μ.
Quiroga, Ε. Sorribas, C.
Teti, G. Paván: Διδασκαλία και μάθηση
των Μαθηματικών και η ανάπτυξη “κοινωνικομαθηματικών”
κανόνων (περίληψη) |
1.3 Ε. Βασιλάκη, Α.
Σπυριδάκης, Γ. Σταμέλος, Ε.
Γιαχνάκης, Γ. Κανέλλος: Άγχος
Αξιολόγησης και Μεταγνωστικές
Δεξιότητες |
1.4 M. E. Paradise: Ενισχυτική Εκπαίδευση στα
Μαθηματικά (περίληψη) |
1.6 R. Ovodenko & P. Tsamir: Πιθανές αιτίες
αποτυχίας κατά το χειρισμό της έννοιας
του σημείου καμπής (περίληψη) |
1.7 G. Noël: Η χρήση των πιθανοτήτων στη
διδασκαλία των Μαθηματικών ως
κατάλληλη πηγή προβλημάτων (περίληψη) |
1.8 Γ. Χαλεπάκη: Δυνατότητες και
συμπεριφορά των μαθητών της ΣΤ’ τάξης
σε σχέση με τα κριτήρια εκτίμησης και
έλεγχου του μεγέθους των αποτελεσμάτων
των πράξεων |
1.9 Γ. Περικλειδάκης: Η κατανόηση και
επίλυση λεκτικών προβλημάτων από τους
μαθητές του Δημοτικού σχολείου με
μαθησιακές δυσκολίες στα Μαθηματικά:
Μια πειραματική διδασκαλία |
1.10 Χ. Λεμονίδης & Μ. Χατζηλιαμή: Τα
λειτουργικά χαρακτηριστικά της
οικογένειας και οι αριθμητικές γνώσεις
των νηπίων |
1.11 Χ. Ανδρώνη, Ε. Δημητρακοπούλου, Κ.
Ζαχάρος: Κοινωνικές και πολιτισμικές
παράμετροι της αποτυχίας στα
μαθηματικά στο νηπιαγωγείο |
|
2.
Επιστημολογικά και μεθοδολογικά ζητήματα σχετικά με τα Μαθηματικά και
την διδασκαλία τους |
2.1 Fulvia Furinghetti & Annamaria Somaglia: Η ιστορία των μαθηματικών
και η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών
στην πράξη: Μία μελέτη περίπτωσης (κεντρική ομιλία) |
2.2 Gert Schubring: Γενικεύοντας την
έννοια του πολλαπλασιασμού –
Επιστημολογικές συνέπειες της σχέσης
μεταξύ ποσότητας και αριθμού (κεντρική ομιλία)
|
2.3 R. Bkouche: Η Γεωμετρία ανάμεσα στα
μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες (περίληψη) |
2.4 D. Escobar: Διδασκαλία πιθανοτήτων και
στατιστικής για διαφορετικές
επιστήμες (περίληψη) |
2.5 Μ. Καλδρυμίδου, Μ. Τζεκάκη, Χ. Σακονίδης: Η
διαχείριση των μαθηματικών νοημάτων
στη σχολική τάξη |
2.6 Κ. Νικολαντωνάκης: Η πράξη του
Πολλαπλασιασμού στο πλαίσιο ενός
προγράμματος επιμόρφωσης Δασκάλων
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης |
2.8 Π. Λιναρδάκης: Διδακτική των
Μαθηματικών και λεξικογραφία |
|
3. Εναλλακτικές
μορφές διδασκαλίας και νέες
τεχνολογίες στην Μαθηματική
Εκπαίδευση |
3.1 Celia Hoyles & Richard Noss: Σχεδιάζοντας
Μαθηματικά Περιβάλλοντα Μάθησης για
Συνεργασία από Απόσταση (κεντρική
ομιλία) |
3.2 Γ. Θωμαΐδης, Μ. Σταφυλίδου: Μια έρευνα
για τις προοπτικές και δυνατότητες της
διαθεματικής διδασκαλίας: Η περίπτωση
της Ευκλείδειας Γεωμετρίας
στην Α΄ Λυκείου |
3.3 Ν. Μουσουλίδης, Μ. Πιττάλης, Κ. Χρίστου: Ανάπτυξη
ενός παρεμβατικού προγράμματος για τη
διδασκαλία της επίλυσης μαθηματικού
προβλήματος |
3.4 Γ. Μ. Τρούλης: Διαθεματικότητα και
Μαθηματικά: Παραδείγματα
μοντελοποίησης |
3.5
Ε.
Θεοδώρου & Χ. Λεμονίδης: Εθνομαθηματικά
και Γεωμετρία: μια νέα διαθεματική
πρόταση για τη διδασκαλία της
Γεωμετρίας στις πρώτες τάξεις του
Δημοτικού |
3.6 C. Bonotto: Να μαθηματικοποιήσουμε την
καθημερινότητα ή να “κάνουμε
καθημερινότητα” τα
μαθηματικά; (περίληψη) |
3.7 J.L. Galán, M.A. Galán, A. Gálvez, A.J.
Jiménez, Y. Padilla, P. Rodríguez:
Προγραμματισμός με CAS σαν μια
εναλλακτική μέθοδος διδασκαλίας των
Μαθηματικών σε μηχανικούς (περίληψη) |
3.8 C. Sárvári: Πρακτικές, επιστημολογικές και
ευρετικές αξίες στην εμπλουτισμένη με
CAS μαθηματική εκπαίδευση (περίληψη) |
3.9 Γ. Πολυζώης: Σχεδιασμός μιας
διδακτικής παρέμβασης, με τη βοήθεια
λογισμικού, σε προβλήματα πλοήγησης,
κατάλληλα για παιδιά ηλικίας 5-7 ετών |
|
4. Θέματα της
Διδακτικής της Γεωμετρίας |
4.1 M. Barabash: Διδακτική της γεωμετρίας στο
σχολείο βασισμένη στη συστηματική
γνώση των εκπαιδευτικών γύρω από μια
σχετική γεωμετρική θεωρία (περίληψη) |
4.2
Z. Gooya & B. Z. Zangeneh: Πώς οι εκπαιδευτικοί
αντιλαμβάνονται τη διδασκαλία της
γεωμετρίας στο Ιράν (περίληψη) |
4.3
Ι. Γεωργίου, Μ. Καίσαρη, Τ. Πατρώνης: Το
Διάνυσμα, το Παραλληλόγραμμο, οι
Μετασχηματισμοί και η Διδακτική τους:
Πειραματισμός με φοιτητές-πιθανούς
αυριανούς δασκάλους της Β΄βάθμιας
εκπαίδευσης |
4.4
Ε.
Δημητριάδου: Η
αποτελεσματικότητα των μαθητών της
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε
στοιχειώδεις γεωμετρικές κατασκευές |
4.5
Π. Στράντζαλος: Μια καινούργια
προσέγγιση της διδασκαλίας της
Ευκλείδειας Γεωμετρίας στην Α΄ Λυκείου |
4.6
Α. Στράντζαλος: Μια πρόταση “Αλλαγής
Πλαισίου” στις συλλογιστικές
διαδικασίες της Ευκλείδειας
Γεωμετρίας του Λυκείου, με αφορμή μέρος
του έργου “περί επιπέδων ισορροπιών”
του Αρχιμήδη |
4.7
Χ. Mιτσούλλης: Τί έμαθε ένας
δάσκαλος και οι μαθητές του της 1ης
τάξης του 5ου γυμνάσιου Ρόδου
σε ένα μάθημα πάνω στην έννοια της
γωνίας με την χρήση συγκεκριμένων
χειροπιαστών αντικειμένων |
4.8 Β. Γεωργιάδου-Καμπουρίδη & Χρ.Μπάκας: Αναλύοντας
μια πειραματική διδασκαλία γεωμετρίας
στην Ε τάξη Δημοτικού |
4.9 E.
Saucan: Μια θέση για την Διαφορική Γεωμετρία; (περίληψη) |
|
μορφή σε
pdf
(164 kb) |
|
ΤΟΜΟΣ
ΙI |
1.
Learning
and failure in Mathematics
Apprentissage
et échec en Mathématiques |
1.1 François
Pluvinage: Mathématiques d'un point de vue didactique
(plenary lecture) |
1.2 Μ. Bonacina, Α. Haidar, Μ. Quiroga, Ε. Sorribas, C. Teti,
G. Paván: Mathematical teaching-learning and the
development of “sociomathematical” norms |
1.3
H. Vasilaki, A. Spyridakis, J. Stamelos, E.
Yachnakis, J. Kanellos: Test anxiety and metacognitive skills
(abstract) |
1.4 M. E. Paradise:
Developmental Mathematics |
1.5 D. Tanguay: Une expérimentation sur l'apprentissage de
la structure déductive en démonstration |
1.6 R. Ovodenko & P.
Tsamir: Possible causes of failure when handling the notion of
inflection point |
1.7 G.
Noël: The use of probability as a source of problems in
mathematics teaching |
1.8 G.
Chalepaki: Abilities and behaviour of 6th grade primary
school students with regard to the estimation and checking criteria of
the magnitude of the arithmetic operation results (abstract) |
1.9
G. Perikleidakis: The
understanding and the resolution of verbal problems by elementary school
pupils with learning disabilities in mathematics: An experimental
teaching (abstract) |
1.10 Ch. Lemonidis, M.
Hatziliami: Family’s
functional characteristics and the arithmetical knowledge of
preschoolers (abstract) |
1.11 Ch.
Androni, E.
Dimitrakopoulou, K. Zaharos: Social and cultural aspects of failure in mathematics
in kindergarten (abstract) |
|
2.
Epistemological and methodological issues on
Mathematics and its teaching Questions
épistémologiques et méthodologiques concernant les
Mathématiques et leur enseignement |
2.1
Fulvia Furinghetti & Annamaria Somaglia: The history of
mathematics and teacher education in practice: a case study (plenary lecture) |
2.2
Gert Schubring: Generalizing the concept of
multiplication – Epistemological implications of the relation between
quantity and number (plenary lecture) |
2.3 R. Bkouche: La Géométrie entre mathématiques
et sciences physiques |
2.4
D. Escobar: Teaching probability and statistics for
different disciplines |
2.5 M. Kaldrymidou, M.
Tzekaki, Ch. Sakonidis: The management of the construction of meaning in the
mathematics classroom (abstract) |
2.6 K. Nikolantonakis : La multiplication dans le cadre de la formation
continue des professeurs d’écoles(abstract) |
2.7 L. Venegas: Une réponse possible au
manque de motivation envers les mathématiques |
2.8
P. Linardakis: Didactics of Mathematics and Lexicography (abstract) |
|
3.
Alternative forms of teaching and New Technologies in Mathematics
Education
Formes alternatives d’enseignement et nouvelles technologies
dans l’Education Mathématique |
3.1
Celia Hoyles & Richard Noss: Designing
Mathematical Learning Environments for Collaboration at a Distance (plenary lecture) |
3.2
Y. Thomaidis & M. Stafylidou: A research
on the perspectives and possibilities of a cross-curricular teaching
approach: The case of Euclidean Geometry in the 1st year of the
Greek Lyceum (abstract) |
3.3
N. Mousoulides, M. Pittalis, C. Christou: Development of an
intervention project for teaching problem-solving (abstract) |
3.4 G.M.
Troulis: Interdisciplinarité et Mathématiques: Exemples
de modélisation (abstract) |
3.5
E. Theodorou & Ch. Lemonidis: Ethnomathematics and geometry: A new interdisciplinary
proposal for teaching Geometry to lower elementary school (abstract) |
3.6
C. Bonotto: Mathematizing the everyday or “everydaying”
mathematics? |
3.7 L. Galán, M.A. Galán, A. Gálvez,
A.J. Jiménez, Y. Padilla, P.
Rodríguez: Programming
with CAS as
an alternative method of teaching mathematics in engineering |
3.8 C. Sárvári: Pragmatic,
epistemological, and heuristic values in CAS enhanced mathematics
education |
3.9
G. Polyzois: Planning a software-assisted
instructive intervention in problems of navigation, suitable for 5-7
year- old children (abstract) |
|
4. Aspects
of the Didactics of Geometry
Questions
sur la Didactique de la Géométrie |
4.1
M. Barabash: Didactics of geometry teaching at school based on
teachers’ systematic knowledge of a relevant geometrical theory |
4.2
Z. Gooya & B. Z. Zangeneh: How teachers
conceive geometry teaching in Iran |
4.3 I. Georgiou, M.
Kaisari, T. Patronis: The concepts of vector and parallelogram, their
transformations and didactics: An experiment with prospective high
school teachers (abstract) |
4.4 Ε.
Demetriadou: The effectiveness
of 15 year-old students in basic geometrical constructions (abstract) |
4.5
P. Strantzalos: A new approach to the teaching
of Euclidean Geometry to students of the 1st class of the Greek Lyceum (abstract) |
4.6
A. Strantzalos:
A proposal for a
“change of framework” of the reasoning procedures used in
high-school Euclidean Geometry, motivated by Archimedes’ work “On
Plane Equilibriums” (abstract) |
4.7
Ch. Mitsoullis: What
a mathematics teacher has learned from his 12 year-old high school
pupils when teaching them the concept of angle by using palpable
material (abstract) |
4.8
B. Georgiadou-Kambouridou & Ch. Bakas: Analyzing a teaching experiment in Geometry with 5th
grade primary school pupils (abstract) |
4.9 E. Saucan: A
place for differential geometry? |
|
μορφή σε
pdf
(164 kb) |
|
|
|