5η Διεθνής Διημερίδα Διδακτικής Μαθηματικών

Πανεπιστήμιο Κρήτης

Σχολή Επιστημών Αγωγής

Πρόγραμμα Διημερίδας


Πρώτη Ανακοίνωση
Θεματολογία
Προσκεκλημένοι Ομιλητές
Σημαντικές Ημερομηνίες
Υποβολή Εισηγήσεων
Πρόγραμμα

Επιστημονική Επιτροπή
Οργανωτική Επιτροπή
Συνδρομή και Αίτηση Εγγραφής
Πρακτικά
Πρακτικές Πληροφορίες
Διαμονή
Επικοινωνία
Αφίσα

 

4η Διημερίδα

English Version

 

 

 

 

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Όλες οι ομιλίες θα γίνουν στα Αμφιθέτρα Δ7, Δ6 & Γ2
Υπάρχει διαθέσιμο το Συνοπτικό Πρόγραμμα καθώς και το πλήρες Πρόγραμμα της Διημερίδας, μαζί με τις Περιλήψεις των εισηγήσεων που έγιναν αποδεκτές.
 

ΤΙΤΛΟΙ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΟΜΙΛΙΩΝ

Abraham Arcavi 
Department of Science Teaching, Weizmann Institute of Science, Rehovot, Israel 

Towards thinking and sense-making classroom practices: The case of Japanese mathematics lessons

Michèle Artigue 
IREM Université Paris VII, France, President of ICMI
Digital technology in mathematics education: an instrumental approach

Bill Barton 
Department of Mathematics, University of Auckland, New Zealand, Vice-President of ICMI
Revisiting Felix Kleins "Elementary Mathematics From An Advanced Standpoint"

Alain Kuzniak 
IUFM Orléans & Equipe Didirem Université Paris VII, France
Diversity of geometrical problems and trouble in the teaching and learning of geometry


Man Keung Siu

Department of Mathematics, University of Hong Kong, China
The world of geometry in the classroom : virtual or real?

 

ΤΙΤΛΟΙ ΟΜΙΛΙΩΝ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ

(με υπογράμμιση εμφανίζεται το όνομα του συγγραφέα ή των συγγραφέων που κάνουν την προφορική παρουσίαση και είναι υπογραμμισμένα και στο λεπτομερές πρόγραμμα)

Σ. Αναστασιάδου Ανακεφαλαίωση ερευνητικών εργασιών για το ρόλο των αναπαραστάσεων κατά την εκμάθηση στατιστικών εννοιών και εννοιών της θεωρίας πιθανοτήτων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης

M. Andresen, S. Froelund Philosophical reflections made explicit as a tool for mathematical reasoning
Ε. Βασιλάκη
,  Ε.  Γιαχνάκης,
 Διερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στη μνήμη εργασίας, το άγχος και την επίδοση κατά την επιτέλεση αριθμητικών μνημονικών έργων
M. Bako, L. Aszalos
Play and learn with GCompris
Th. Barrier
Quantification et variation en mathématiques:Perspectives didactiques issue de la lecture d'un texte de Bolzano
S. Baştürk
Concours d’entrée à l’université en Turquie et ses effets négatifs sur les apprentissages des élèves de seconde
V. Battie Le théorème fondamental de l’arithmétique: Une approche historique et didactique
C. Bonotto
About the role of real-world knowledge and experiences in mathematical modelling
L. Bowie
Definitions in geometry in a South African textbook
M. S. Britt, K. C. Irwin
A pathway for algebraic thinking
C. V
oica
, F. M. Singer
From real life to probability laws: Integrating problem solving in teaching statistics and probabilities

Β. Γεωργιάδου-Καμπουρίδη
,
Ι. Αντωνίου Μαθητές με χαμηλή επίδοση και η πράξη του πολλαπλασιασμού
Ν. Γεωργίου
, Α, Κωνσταντινίδης, Μ. Μιλτιάδου
: Η χρήση των εποπτικών μέσων στη διδασκαλία των μαθηματικών μέσα από τις απόψεις Εκπαιδευτικών Δημοτικής Εκπαίδευσης 
S. Götz
Fundamental Ideas and Basic Beliefs in Stochastics
E. Castagnola, R. Tortora
Can any definition of a triangle be considered the best one?
D. Chassapis
The influence of a cultural tool on approaching a problem from the history: solving a geometry problem on graph paper
A. Cusi
, N. A. Malara Future teachers facing proof problems: Games of interpretation, anticipating thought and coordination between verbal and algebraic register

Κ. Δαλακούρα Η μαθηματική εκπαίδευση των γυναικών κατά το 19ο αιώνα
Γ.  Δημάκος, Ε. Νικολουδάκης
Η διδασκαλία της γεωμετρίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με χρήση της θεωρίας των επιπέδων γεωμετρικής σκέψης του van Hiele και τη βοήθεια των Τ.Π.Ε. στα πλαίσια της συνεργατικής μάθησης: μια έρευνα σε μαθητές της Α΄ Λυκείου
Ε. Δημητριάδου
, Κ. Τζανάκης
 Επαναφορά των διανυσμάτων στο γυμνάσιο: διδακτικές προτάσεις και σχόλια
J-J. Dahan
Les paramètres didactiques cruciaux pour comprendre l’intégration de l’expérimental dans la pratique et l’enseignement de la géométrie: Exemplification grâce à  Cabri 2 Plus et Cabri 3d
J. M.
Delire Les découvertes Keralaises sur les séries trigonométriques et leurs justifications dans le tantrasangraha (1500 d.n.e.) et ses commentaires
W. Dörfler
Learning mathematics: a naturalistic view

J. Zhouf Problem posing through correspondence seminars
Γ. Θωμαΐδης
(Workshop) Στιγμιότυπα και εικόνες από τη διδακτική αξιοποίηση της  ιστορίας των μαθηματικών στα νέα βιβλία του γυμνάσιου
D. Iannece, P. Romano
What does it mean for a teacher to have a “scientific approach”? A reflection
U. Th. Jankvist
Evaluating a teaching module on the early history of error correcting codes

Ι. Κανέλλος
Ευρήματα από το διαγνωστικό διαγώνισμα της A΄ Λυκείου της σχολικής χρονιάς 2006-07 
Ε. Κασούμη, Κ. Ζαχάρος, Μ. Πούλου
Ο βαθμός αποδοχής του νέου αναλυτικού προγράμματος των μαθηματικών από νηπιαγωγούς της δημόσιας εκπαίδευσης
Ν.  Κουντουράκης, Γ. Πολυζώης
Διδασκαλία µη γραµµικών δυναµικών συστηµάτων στο δημοτικό σχολείο με τη βοήθεια προσομοιώσεων σε ηλεκτρονικό υπολογιστή: Η μελέτη της ευαίσθητης εξάρτησης από τις αρχικές συνθήκες
Μ. Κούρκουλος
Η διδακτική αξιοποίηση ενός απλού φυσικού μοντέλου κινουμένων σωματιδίων για την καλύτερη κατανόηση της έννοιας της διακύμανσης στη στατιστική

B. M. Kinach
Modelling tasks for developing geometry teachers’ spatial, epistemological, and pedagogical knowledge
B. Koichu
On composing multiple-choice tasks, thought experimentation and algebra teachers' knowledge base
J
. Kos
TRICK


Χ. Λεμονίδης,
Φ. Καραννίκης: Η έννοια της αναλογίας στην εργασία και η σχέση της με τη σχολική εμπειρία: μελέτη περίπτωσης σε κύπριους αρτοποιούς από την επαρχία Λεμεσού
M. Μαρμαρά, Κ. Χατζηκυριάκου Η χρήση αλγεβρικών πλακιδίων στη διδασκαλία και τη μάθηση αλγεβρικών εννοιών
Ε. Μιχαήλ, Π. Σοφοκλέους, Χ. Λεμονίδης
Η πολυ-πολιτισμική διάσταση του πολλαπλασιασμού: στάσεις και αντιλήψεις κύπριων εκπαιδευτικών για τη χρήση της στη διδασκαλία των μαθηματικών
Γ. Μιχάλης
Η διδακτική της στατιστικής στη βασική εκπαίδευση 
Ε. Μώκος, Σ. Καφούση, Φ. Καλαβάσης
Η έρευνα για τη μεταγνώση και τη μάθηση των μαθηματικών: δεδομένα και προοπτικές

Y. Martin
Dynamic implementation of Moulton’s plan (non-Desarguesian geometry)
M. Meletiou-Mavrotheris, E. Mavrotheris, E. Paparistodemou
EarlyStatistics: an online professional development program for European teachers of statistics

Κ. Νικολαντωνάκης
Ένα, μηδέν και άπειρο: το τρίπτυχο του σύμπαντος των αριθμών στο πλαίσιο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Ε.
Νικολουδάκης, Σ. Φερεντίνος, Ε.
Χουστουλάκης Η υπέρβαση διδακτικών εμποδίων στη γεωμετρία μέσω αξιοποίησης αναπαραστάσεων των ΤΠΕ 
Γ. Περικλειδάκης
: Διερεύνηση των επιδόσεων των μαθητών της Γ΄ δημοτικού στην εκτέλεση αριθμητικών πράξεων και στη λύση προβλημάτων κατά την πρώτη εφαρμογή των νέων βιβλίων και των νέων προγραμμάτων σπουδών
Α. Πούλος
Δραστηριότητες βασισμένες στην έννοια της πυθαγόρειας τριάδας

E. Paparistodemou, M. Meletiou-Mavrotheris
Developing statistical reasoning in the early grades: a new role of technology
S. Patsiomitou
, E. Koleza
The development of students’ geometrical thinking through linking visual active representations
N. Prusak
, R. Hershkowitz, N. Hadas,
From visual to logical argumentation within intentional designed activity 


M. Rugelj
How to “domesticate” logarithms in school? Giving sense to the logarithmic function

Ι. Σπαντιδάκης
, Ε. Βασιλάκη
Η γραφή ως διαδικασία επίλυσης προβλήματος και επίπεδα άγχους μαθητών  με προβλήματα στην παραγωγή του γραπτού λόγου
N
. Sgreccia, M
. Massa Relations between “saying” and “practice” of mathematics teachers when they teach geometry to students aged 12-15
J.
Slezáková
Stepping and ladder methods in the process of building up an additive triad schema and other mathematical schemas 
N.
Stehl
íková Using video cases to promote good practice in the teaching of mathematics
P. Svrckova
Teaching mathematics through pupils’ projects

Α. Τσιγώνη
Η συμβολή του εμπορικού κόσμου, στην διάδοση της μαθηματικής παιδείας στα Ιωάννινα την περίοδο της οθωμανικής κυριαρχίας
İ. Yavuz
Effets d’un changement de programme sur la prise en compte de nouveaux objets dans l’enseignement des fonctions

Χ. Π. Φίλη
Ο Κυπάρισσος Στέφανος και το Πρόγραμμα του Erlangen
Γ. Χαλεπάκη
χαρακτηριστικά των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης σε σχέση με τα κριτήρια εκτίμησης και ελέγχου του μεγέθους των αποτελεσμάτων των πράξεων
N. Hadas
, R. Hershkowitz, G. Ron
Instructional design and research design principles in probability
M. Hejný
Scheme and its generic models

Περιλήψεις ομιλιών  
 σε
μορφή   pdf: (552Kb)
 
σε μορφή MS WORD doc (335Kb)

 Πρόγραμμα Ομιλιών   
Πλήρες Πρόγραμμα 
σε μορφή    pdf  (243Kb)
σε μορφή MS WORD doc (84Kb)