1. Μάθηση και
αποτυχία στα Μαθηματικά |
1.1
Μ. Καλδρυμίδου, Α. Οικονόμου, Π. Οικονόμου, Χ. Σακονίδης, Μ. Τζεκάκη,
Αξιολόγηση των μαθηματικών γνώσεων μαθητών ΣΤ' Δημοτικού και Γ'
Γυμνασίου |
1.2
Β. Δαφέρμος, Η δυσκολία στην κατανόηση της έννοιας του κλάσματος και
το σύνδρομο της αποφυγής |
1.3b
J-C. Rauscher, Η πρόοδος των μαθητών 11-12 ετών στην γεωμετρία: “Ο
ρόλος του καθηγητή” και “ο ρόλος της τάξης” |
1.4
Γ. Τρούλης, Συναισθηματικότητα και
Μαθηματικά: Οι σχέσεις των φοιτητών των Παιδαγωγικών Τμημάτων με τα
Μαθηματικά (Στάσεις και αναπαραστάσεις) |
|
2. Όψεις της
Διδακτικής της Γεωμετρίας |
2.1b
G. Brousseau, "Οι
διδακτικές ιδιότητες της στοιχειώδους γεωμετρίας" |
2.2
Κ. Ζαχάρος,
Επιστημολογικά εμπόδια που εμφανίζονται στην μέτρηση επιφανειών επιπέδων
σχημάτων |
2.3
Π. Αθανασόπουλος, Τ.
Πατρώνης, Τοποθεσίες, δρόμοι και σήματα: τρόποι έκφρασης των
εννοιών του χωρικού προσανατολισμού μέσα σε
ένα πολιτισμικό πλαίσιο συμφραζομένων |
2.4
Γ. Θωμαϊδης, Η
κατανόηση της αξιωματικής θεμελίωσης και η αποδεικτική ικανότητα των
μαθητών στο μάθημα της Ευκλείδειας Γεωμετρίας. |
2.5
Ε. Δημητριάδου, Ο
ρόλος της Φυσικής στην εισαγωγή του διανύσματος στην δευτεροβάθμια
εκπαίδευση |
|
3. Η διδασκαλία των
Μαθηματικών και η Πληροφορική |
3.1
Μ. Τσιότσιου, Ε.
Καρρά, Η δυναμική της "εξήγησης" και η συμβολή της LOGO στον
διδακτικό μετασχηματισμό γεωμετρικών εννοιών: Το παράδειγμα της γωνίας |
3.2
Μ. Κορδάκη, Η μελέτη μη κυρτών πολυγώνων από μαθητές στο περιβάλλον
του μικρόκοσμου C.AR.ME. |
3.3b
C. Dupuis, Η χρήση
λογισμικού στα πλαίσια μιας εισαγωγής στην Στατιστική |
|
4. Επιστημολογικά και
μεθοδολογικά ζητήματα σχετικά με τα Μαθηματικά και την διδασκαλία τους |
4.1b
E. Barbin, "Κάνω
Γεωμετρία": Συνεισφορά μιας επιστημολογικής ιστορίας σε διδακτικά
θέματα. |
4.2b
J. Fauvel, Ιστορία
των Μαθηματικών: Μια χρήσιμη πηγή βοήθειας για τον δάσκαλο
των Μαθηματικών |
4.3
Μ. Καλδρυμίδου,
Γνωστικά και επιστημολογικά χαρακτηριστικά της διαδικασίας γενίκευσης
στα σχολικά μαθηματικά |
4.4
Μ. Ιατρίδου, Ε.
Κολέζα, Στα ίχνη της μαθηματικής ανακάλυψης: Πειραματικά Μαθηματικά |
4.5
Μ. Κούρκουλος, Κ.
Τζανάκης, Η εκτίμηση και ο έλεγχος ως θεμελιώδεις όψεις της σύλληψης
και εκμάθησης μαθηματικών αλγορίθμων |
|
5. Θέματα Φιλοσοφίας
και Ιστορίας των Μαθηματικών |
5.1
Σ. Νεγρεπόντης, Η
αμφίδρομη σχέση Πλάτωνος και Ευκλείδου
|
5.2
Β. Σπηλιωτάκης, Το συνεχές στον Αριστοτέλη |
5.3
Μ. Λάμπρου, Το Παλίμψηστο του Αρχιμήδη |